Ήρθε στην Ελλάδα το ολοκαίνουριο Volkswagen T-Cross (δοκιμή - τιμές)

Το ολοκαίνουργιο T-Cross, το νέο compact SUV, με πολύπλευρο, πρακτικό, σύγχρονο χαρακτήρα και μοντέρνο design συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα των SUV της Volkswagen.

Εμείς βρεθήκαμε στην πανελλήνια παρουσίαση του νέου μοντέλου όπου είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε για λίγες ώρες στους δρόμους της Εύβοιας και παρακάτω σας έχουμε τις πρώτες εντυπώσεις!

Το νέο T-Cross είναι το τέταρτο μέλος στη γκάμα των SUV της Volkswagen, συμπληρώνοντας έτσι κάθε απαίτηση αγοραστή.

Tο T-Cross βασίζεται, όπως και το Polo, στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB) και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Navarra.

Να σημειώσουμε εδώ πως η Volkswagen θα επενδύσει το 2019 στο συγκεκριμένο εργοστάσιο περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί στη συνεχή αύξηση της κατηγορίας των compact SUV, για την οποία μελέτες προβλέπουν πως θα διπλασιάσει σχεδόν το μέγεθός της την επόμενη δεκαετία.

Επίσης, εκδόσεις του Τ-Cross θα κατασκευάζονται τόσο στη Νότιο Αφρική όσο και στην Κίνα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των συγκεκριμένων αγορών.



Με μήκος 4,11 μέτρων το T-Cross είναι περίπου 12 εκατοστά πιο μικρό από το T-Roc. Το νέο SUV είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά σε σχέση με το Polo.

Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά όταν το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά.

Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος - κάτι που αυξάνει το χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης.

Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά.

Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται καλή περιφερειακή ορατότητα και αίσθηση ασφάλειας.

Για το εξωτερικό του Τ-Cross υπάρχουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, ενώ μια σειρά από ζάντες με χρώμα αυξάνει τους συνδυασμούς.

Ταυτόχρονα, το T-Cross έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων. Εάν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος και το T-Cross φορτωθεί μέχρι την οροφή τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα!



Το T-Cross είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και προαιρετικά έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες.

Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης (επαγωγικά) εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphones φορτίζοντάς τα απλά ακουμπώντας τα στην ανοιχτή διαθέσιμη θέση της κονσόλας. Ήδη από τον βασικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμες 4 θύρες USB, 2 εμπρός και 2 για τους πίσω επιβάτες, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες!

Το T-Cross είναι διαθέσιμο σε τρεις αποδοτικές εκδόσεις κινητήρων.
Δύο με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI βενζίνης, της σειράς κινητήρων EA211 της Volkswagen με στροφαλοθάλαμο (κάρτερ) από χυτό αλουμίνιο, που εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και αποδίδει 95 ή 115 ίππους.

Θα ακολουθήσει και ένας τρίτος βενζινοκινητήρας, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 150 ίππων, ο οποίος όμως δεν αναμένεται πριν από το 2020. Η τετρακύλινδρη έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI με τους 95 ίππους συμπληρώνει τη γκάμα.



Ανάλογα με την μετάδοση και το επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν διαθέσιμα μηχανικά κιβώτια με 5 ή 6 σχέσεις και αυτόματα DSG με 7 σχέσεις, με το τελευταίο να διαθέτει δύο modes, το normal και το sport. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς περνά στον εμπρός άξονα.

Η βασική έκδοση βενζίνης (95 ίππων) συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ η έκδοση των 115 ίππων με μηχανικό 6 σχέσεων και προαιρετικά με το αποδοτικό DSG-7.

Η έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI είναι διαθέσιμη με «πεντάρι» χειροκίνητο ή «επτάρι» DSG κιβώτιο. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και είναι σύμφωνες με την πιο πρόσφατη προδιαγραφή εκπομπής ρύπων Euro 6D-TEMP.

Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες είναι 4,9 λίτρα / 100 χλμ. όπως δηλώνει ο κατασκευαστής, όμως εάν το πιέσεις σίγουρα δεν μένεις σε αυτή.

Στην οδηγική μας εμπειρία, είχαμε τον κινητήρα των 95 ίππων που η αλήθεία είναι πως μας έλειψε λίγο "γκάζι" παραπάνω. Από την άλλη όμως είναι ιδανική επιλογή για κάποιον που δεν τον ενδιαφέρουν τόσο οι επιδόσεις ή θα ήθελε ένα ασφαλές αξιόλογο μοντέλο για πρώτο αυτοκίνητο για το παιδί του.

Εάν δεν είστε στις παραπάνω κατηγορίες, τότε ο κινητήρας των 115 ίππων είναι η κατάλληλη επιλογή. Η εν λόγω έκδοση χρειάζεται 9,9 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα με τελική 193 χλμ/ώρα.



Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο SUV που θα πάει και σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς πρόβλημα, όμως δε διαθέτει τετρακίνηση για κάτι περισσότερο. Είναι σα να λέμε το κατάλληλο SUV πόλης λόγω και των διαστάσεών του.

Στο δρόμο, το T-Cross, "πατάει" ωραία, έχει πολύ καλή πληροφόρηση και αίσθηση από το τιμόνι ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και δεν παίρνει πολύ μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Στο εσωτερικό του επικρατεί ησυχία σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ/ώρα και οι κραδασμοί απορροφούνται αρκετά από τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις του.

Εξωτερικά, θα το χαρακτηρίζαμε ιδιαίτερα όμορφο, νεανικό και σπορ. Όμως αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωισμό είναι η τιμή του. Η βασική του έκδοση (T-Cross Life 1.0 κ.εκ., 95 ίππων) ξεκινά από 17.400 ευρώ και παρέχει τόσα που πρακτικά δεν αφήνει κάτι που θα ήθελε κανείς σε θέματα χρηστικότητας, ασφάλειας και διασύνδεσης στην κατηγορία των SUV.

Στο βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist).



Ακόμα, το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προεντείνει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα και στην ηλιοροφή), το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control.

Επιπλέον αυτών, αξίζει να αναφερθούν το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφορικό δρόμο) και το Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση.

Τέλος, το προαιρετικό Light Assist ρυθμίζει και εναλλάσσει αυτόματα τα μεγάλα φώτα (η γνωστή μεγάλη «σκάλα») των προβολέων ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.

Το T-Cross λανσάρεται στην Ελλάδα με βασική έκδοση εξοπλισμού την έκδοση Life, η οποία είναι ένα επίπεδο πάνω από αυτή που διαθέτει το εργοστάσιο ως βασική. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο έχει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και στην «εισαγωγική» του έκδοση.

H βασική έκδοση Life, πέρα των παραπάνω που αναφέραμε σε συστήματα ασφαλείας, διαθέτει δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, εργοστασιακό υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, μεταβλητό πίσω κάθισμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, πίσω LED φωτιστικά σώματα, air-condition και περιοριστή ταχύτητας.

Επίσης, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα συνοδηγού με κρυφό συρτάρι από κάτω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και μεταβλητό χώρο αποσκευών.

Και όπως αναφέραμε, το T-Cross 1.0 TSI των 95 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, στην πλούσια έκδοση Life διατίθεται στην Ελλάδα στις 17.400 ευρώ, ενώ η ίδια έκδοση με τους 115 ίππους στις 18.850 ευρώ!
Δείτε αναλυτικά τις τιμές του μοντέλου: